Facebook

5 Aralık 2013 Perşembe

EĞİTİMDE DÖNÜŞÜM CEMAAT MENFAATİNİN ÜZERİNDEDİR

Ardan Zentürk Star gazetesindeki “Eğitim: Sürdürülebilir kalkınma başlıklı yazısında yükselen ekonomiler liginde Türkiye’yi Endonezya, Tayland, Güney Afrika, Kenya, Hindistan, Brezilya gibi ülkelerle kıyaslarken eğitim durumunun ekonomik gelişmedeki önemini vurguluyor. Türkiye’nin eğitim ortalaması 8 yıllık eğitim öncesi 5 yılın altında iken eğitime yapılan yatırımlar nedeniyle şimdilerde 5-8 yıla çıkmış durumda. Ancak Türkiye’nin bazı bölgelerinde hala 5 yılın altındadır.

Bu eğitim ortalaması Türkiye’yi 50 yıl orta düzey gelirli ülke durumunda tuttu, zenginleşmeye engel oldu denmekte... Önümüzdeki dönemde en büyük tuzak bu orta gelir tuzağının aşılamamasıdır. Bu tuzağı aşmayı sağlayacak yöntem ise eğitim seviyesinin 12 yıla çıkarılmasıdır.

Hükümetin gerçekleştirmeye çalıştığı eğitimde dönüşümün amacı da işte bu… Bir kuşak içinde eğitim ortalamasını 12 yıla çıkarmak, bu çerçevede sanayi ve hizmet sektörü için gerekli beyin gücünü geliştirmek zorunlu… Aksi halde ekonomik gelişmenin eğitim eksikliği nedeniyle tökezleyeceği vurgulanıyor.

Türkiye’de binlerce dershane var. Bu alanda milyarlarca liralık bir sermaye yatırımı mevcut… Hükümet bu kaynağı dönüşüm yöntemiyle eğitimde verimli bir hale dönüştürmek istiyor. Ancak bu noktada birden cemaat nasırına basılmış gibi reaksiyon gösteriyor. Cemaatin kendi finans ve insan kaynağı açısından hükümetin gerçekleştirmek istediği dönüşümü bir tehdit olarak algılayıp medyatik bir isyana kalkışması çok ilginç… Halbuki bu dönüşümü belki de en iyi kendileri gerçekleştirebilirdi.

Umarız bu konuda aklı selim galip olur. Meselenin cemaat çıkarını aşan, ülkenin bekasına yönelik hayati bir konu olduğu gerçeğinde uzlaşılır. 

0 yorum:

Yorum Gönder